Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Gunsan - 10 januari 2015 20:20

och Egon (orkanen) är på G.. Vaknade till några minusgrader och ett landskap vitt av frost... Så vackert.


Framåt lunch började Möglet virvla runt i luften och snart var det snö på backen oxå.   


På eftermiddagen hade vi fått ca 5 -8 cm snö... Ingen har plogat förrens nu på kvällen så hundarna fick skutta på hårt för att komma fram. Odin och Thor var nöjda med det och tyckte det var kul. Gammelmannen Loke tyckte det var jobbigt... Han lunkade i mina fotspår mest hela tiden. Det var jämrans tungt att gå i modden. Kan ju säga att det känns i ryggen.

Tyvärr är det nog så att smärtblockaden denna gång inte är lika effektiv som förra gången. Märks ju nu när jag trappar ut Oxycodonet. Från måndag ska jag bara ha 5 mg till kvällen i två veckor och sen inget mer. Är osäker på om jag klarar det nu när jag ska börja jobba igen. Men jag antar att jag får bita ihop och jobba på tills jag bara stupar. Chefen och företagsläkaren tycker ju att om inte ryggen håller så får jag tacka för mig och gå. 

Då är man ju snart knäckt. Kan ju inget annat efter (1/2 2015) 36 år i yrket. Och hur lätt är det att få nytt jobb vid min ålder med diskbråck som smärtar grymt ???       


På förmiddagen satt jag och spanade på Köp/sälj-sidan i Köping med omnejd på FB och fick se en annons där man efterlyste ett par barndomsminnen.


Stringhyllan som satt i matrummet på väggen med radion på plats.

 


Minns oxå Blombordet Mams hade framför fönstret i vardagsrummet. Hon hade Svärmors tungor och hibiscus i det.

 


Hade jag plats skulle jag försöka få tag på såna men nu bor jag ju bara i en redan övermöblerad trea och inte i ett slott   


Nu är det kvällsfix och sen tv som gäller.

Tror jag ska lyxa till det med en god ost och ett glas vitt   


Go Natt !   



Ovido - Quiz & Flashcards