Alla inlägg under augusti 2019

Av Gunsan - 25 augusti 2019 16:26

   


drar igång på tisdag så nu är friden snart slut. 

Igår var vi till Skogabos kennel och fick valpmysa med Odins kull. Fyra helt underbara valpar 🥰🥰🥰


Idag har jag vart i Corgistugan och tagit en liten svampjaktspromenad med Grabbarna i värmen.

Sen åkte solsängen fram och jag låg en timme och njöt av solen. Förhoppningsvis kan jag göra samma sak i morgon oxå innan vi blir stadsbor och jobbet kallar. Ska ju dessutom hinna med skolan så nu dröjer det nog någon vecka innan det blir stugliv igen. Ska föröka plugga så mycket jag kan på egen hand så jag kan smita ut hit till Paradiset när jag är ledig.

Av Gunsan - 14 augusti 2019 20:08

är semestern slut...Skolan har börjat denna vecka och vi har nästa vecka kvar att vara lediga på.

Idag har vi gjort en liten utflykt till brandområdet där den stora skogsbranden härjade i Västmanland 2014. Naturligtvis regnade det så vi kunde inte gå upp i tornet och se oss omkring. Vi for istället till Norberg och tog kaffe och en smörgås på Elsa Anderssons kondis.   


Utställningen i Svenstavik gick kanonbra.

Pemberwoods Boo Boo aka Bibbis fick Excellent med CK, BIR, Cert och Nordiskt Cert   

   

Slåtterängens Ecke aka Odin fick Excellent med CK och Reservcert och blev Bästa Veteranhanne   

   

Fromax Rubeus Hagrid aka Thor fick Excellent

 

Glädjande nyheter är att Thor ska bli pappa till en kull valpar på Skutegårdens Kennel i mitten av September. Det ser vi verkligen fram emot.  


Nästa helg ska vi till Skogabos Kennel i Borlänge och kika på Odins 4 sötnosar. Ska bli så kul.  


Till helgen bär det av till Corgistugan för pluggande och att njuta av lantlivet några dagar. Måste väl in till stan igen framåt torsdag igen. De mesta skoluppgifterna kan jag ju fixa för inlämning sedan. Jag är tack och lov diciplinerad så ajg avsätter tid till plugg men tänker ändå hinna lufsa runt i svampskogen lite oxå.  


Sen ser jag fram emot 6 oktober då det åter är Corgiträff i Söderköping. Lilla Julafton är det.   

Min lediga helg så jag bara SKA dit !!


Ovido - Quiz & Flashcards