Alla inlägg under april 2019

Av Gunsan - 16 april 2019 16:04

       

nu i en vecka... Annandagpåsk drar jobbet igång igen...

Jag kom ut till Corgistugan med hundarna i gårkväll och idag hardet inte hänt mycket... jag har bara dammsugit idag... En dag med inga krav kändes behövligt efter 6 nätters jobb. Har lite grejor jag ska fixa i morgon... mullisen måste tömmas och rengöras... tror jag ska ta en skogaprommis med hundarna i morgoneftermiddag. Den vanliga morgonpromenaden blir det oxå förstås.

Hundarna njuter av att kunna lubba runt på tomten. Sen vilar dem så gärna en timme eller så innan dem börjar trampa runt och vill ut igen. 😛



Av Gunsan - 3 april 2019 14:42

   



& Corgistugan är öppnad 😉

Jag vakade av i söndagsmorgonen så då for vi ut hit och grovstädade och slog igång kyl och frys.

I måndag tvättades det och handlades och sen när maken slutat jobbet så bar det ut hit i full fart. ☺️

Jag har krattat lite löv och rensat ur gammalt ur rabatter och njutit i solen och gått härliga promenader med hundarna. Dem njuter i fulla drag av att vara här ute och dem vill inte gärna vara inne 🤣

Våren är här på riktigt när krokusen blommar och tulpanlökar och pärlhyacinter börjar krypa upp i rabatterna.

När jag satt ute i solen och fikade flög årets första citronfjäril förbi. 😘

Att vara här ute i skogen är underbart 🥰


Ovido - Quiz & Flashcards