Alla inlägg under juni 2017

Av Gunsan - 23 juni 2017 10:45

och naturligtvis är långledigheten över och jobbet drar igång ikväll   

Vi kom tillbaka från Corgistugan i gårkväll och får ägna dagen åt tvätt och matinköp.

Blir enkel mat idag.. Köpt smörgåstårta och som desssert micrade jordgubbar   


I lördags var vi på besök på Öskatens kennel och träffade Odin och Sallys sötnötter till tjejer   

HELT underbara varelser. Lilla fluffen Nala fick mitt     vid första ögonkastet   

VILKEN DONNA hon är !!!!

Synd hon är tik för annars hade familjen växt på en gång   


 

Hennes systrar Nessi och Nicole är det heller inget fel på.. Dem är så fina och söta så man smäller av   


   

Mycket bus blev det.. Sally och Bilbo fann varandra i tokrace över hela tomten och Bilbo gillade verkliken få busa med småttingarna.

 


Tack än en gång Åsa och Peter för att vi fick vara delaktiga i dessa små underverk och för att vi fick lära känna er   


Efter besöket så for vi hem och packade stugväskorna och sen for vi ut till Corgistugan... Gubben åkte hem söndagmorgon och for med sin 2:a Fru Mats på moppetur halva dagen och kom sen ut och höll mig sällskap över middagen och en bit in på kvällen. 

Jag har haft bra väder och de första dagarna varmt och soligt så jag har solat i solsängen och lyckats somna så nu ser min rygg ut som en kommunistisk flagga... Alldeles ILLRÖD och svider. 

Har skällt på MIN 2:a hälft för att hon inte skött sig och ringt och väckt mig i tid för att vända på kärringsteken   

Nåja.. Jag får leva med svedan någon dag till och ryggen får vila från solen en dryg vecka.

Nu ska det jobbas en vecka och sen på fredag i nästa vecka drar jag upp till mamsen över helgen. Åter till min sköna stuga sen på söndagskvällen när jag kommit från Arlanda   


Nä.. Måste göra lite nytta nu...

Av Gunsan - 13 juni 2017 19:07

Är i stan igen för jobb.. Bara 3 nätter kvar innan en veckas ledigt igen   

På lördag ska vi åka till Karlsholmsbruk och pussa på 3 söta tjejer...   

Nala, Nessie och Nicole.. Odin och Sallys bebbar   Dem ska få varsin lite påse med trevligheter från sin pappa Odin som dem tar med sig när dem flyttar till sina nya hem.

       

Ser verkligen fram emot att få se dem live.   


Bilbo växer så det knakar och igår lärde han sig att hoppa upp i bäddsoffan.    Nu är friden slut för Odin och Thor. Men dem kan ju hoppa upp i soffan i vardagsrummet som är högre om dem behöver en frisstad. ÄN tar sig inte Bilbo upp där   

 

I söndags var vi på hundutställning i Norrköping. Tyvärr hade det vart löptikar i ringen så Thor hade sålt sina hjärnceller och vägrade visa upp sig helt och hållet. Han var bara intresserad av att sniffa på marken och fnula var tikarna lubbat runt. Kritiken var i a f bra så det är bara köra på igen i Juli i Köping. Då ska Bilbo debutera i ringen oxå. Matte får börja träna mer med honom nu då.

 

Ser verkligen fram emot den utställningen. Jag hoppas min Fru kan komma från Centrala Tomterna och ställa ut hon med. Vi har tänkt oss att ha några dagar i Corgistugan i hop och hinna umgås oxå. Vi har ju bara hunnit ses vid ett par utställningar hittills.   

Nej nu är det dags att lägga in lite bilder i hårddisken och sen iväg mot INTE skojigaste jobbet....   


Ovido - Quiz & Flashcards