Direktlänk till inlägg 23 juni 2017

MIDSOMMARAFTON

Av Gunsan - 23 juni 2017 10:45

och naturligtvis är långledigheten över och jobbet drar igång ikväll   

Vi kom tillbaka från Corgistugan i gårkväll och får ägna dagen åt tvätt och matinköp.

Blir enkel mat idag.. Köpt smörgåstårta och som desssert micrade jordgubbar   


I lördags var vi på besök på Öskatens kennel och träffade Odin och Sallys sötnötter till tjejer   

HELT underbara varelser. Lilla fluffen Nala fick mitt     vid första ögonkastet   

VILKEN DONNA hon är !!!!

Synd hon är tik för annars hade familjen växt på en gång   


 

Hennes systrar Nessi och Nicole är det heller inget fel på.. Dem är så fina och söta så man smäller av   


   

Mycket bus blev det.. Sally och Bilbo fann varandra i tokrace över hela tomten och Bilbo gillade verkliken få busa med småttingarna.

 


Tack än en gång Åsa och Peter för att vi fick vara delaktiga i dessa små underverk och för att vi fick lära känna er   


Efter besöket så for vi hem och packade stugväskorna och sen for vi ut till Corgistugan... Gubben åkte hem söndagmorgon och for med sin 2:a Fru Mats på moppetur halva dagen och kom sen ut och höll mig sällskap över middagen och en bit in på kvällen. 

Jag har haft bra väder och de första dagarna varmt och soligt så jag har solat i solsängen och lyckats somna så nu ser min rygg ut som en kommunistisk flagga... Alldeles ILLRÖD och svider. 

Har skällt på MIN 2:a hälft för att hon inte skött sig och ringt och väckt mig i tid för att vända på kärringsteken   

Nåja.. Jag får leva med svedan någon dag till och ryggen får vila från solen en dryg vecka.

Nu ska det jobbas en vecka och sen på fredag i nästa vecka drar jag upp till mamsen över helgen. Åter till min sköna stuga sen på söndagskvällen när jag kommit från Arlanda   


Nä.. Måste göra lite nytta nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - Lördag 13 april 12:24


Våren här i Corgitorpet har vart rackarns så solfattig. Förra våren hade jag lunchat ute i trädgården flera gånger och suttit i solen och fått färg i nyllet. Nu är jag ännu blek som ett lakan.   Jag har slutfört min utbildning till Intuitiv Livsc...

Av Gunsan - Söndag 10 mars 12:35

har rullat iväg.... Vi går mot vår även om just idag inte känns så vårlik. Det ligger på nollan, är mulet och snålblåster.   Ett halvår har gått och nu är jag färdig Intuitiv Livs coach.  Var iväg till Tvillingsjälargården igår och hade kursavs...

Av Gunsan - Måndag 1 jan 08:29

Årets första dag... Har just kommit hem från jobbet. Börjar året med 8 dagars ledighet 🥰 Julen har vart lugn och trivsam. Snöoväder på julafton och sen snöade det i flera dagar så motion har jag fått. Snöskottning är bra för kroppen ㈳...

Av Gunsan - 15 september 2023 12:46

Är kommen...Har lufsat runt i skogarna på ledig tid och hystat in massor av kantareller. Trattkantareller har oxå börjat komma men dem behöver nån vecka till för att bli i fin storlek.   Mina Gladiolus har blommat sååå underbart 😍   ...

Av Gunsan - 9 augusti 2023 08:10

  det semester.... Typ halva har gått och 🌞 och värmen försvann. Stormen Hans börjar kanske lägga sig lite nu men regnat duktigt har det gjort. I gårkväll trodde jag träden skulle gå av i blåsten. Ett är i a f bra för kantarellerna har tagi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards