Alla inlägg under december 2015

Av Gunsan - 29 december 2015 18:43

närmar sig snabbt... Jag har tre nätter kvar att jobba 2015...

Kommer att tillbringa nyårsaftonsnatten på jobbet. Jag och kollegan ska festa stort. Lite smörgåstårta och ett glas alkoholfritt vitt att skåla in det nya året med   


Idag har det varit en underbart vintrig dag med strålande sol...

   


Isen på ån är blank... 

 


Jag tog hundarna på en lång härlig prommis mitt på dagen... Gammelmannen får ha sitt vintertäcke...Han har blivit lite frusen på äldre dar... Han fyller 11 om 3 veckor   

 


Hoppas att snön och kylan står sig ett tag nu så vi får rent och torrt väder. Mycket trevligare att vara ute och dessutom uppskattar hundarna att vara ute när dem slipper bli blöta hela tiden.


Ikväll börjar jobbet inför nyåret... 3 raka nätter nu.... 
Sen börjar jag nya året med en veckas ledigt   


Ska bli riktigt spännande att se vad det nya året har att bjuda på...

En del vet jag ju redan...

1. Kurs i hundars beteende

2. Kurs i specialsök och ska vara examensekipage med Thor åt min väninna som utbildar sig till instruktör.

3. Hemlis än så länge men ni kommer att märka framöver   

4. Nya utställningar att visa upp Thor på... och träffa alla underbara Corgimänniskor   

5. Vår och sommar i Corgistugan. Hoppas denna sommar bjuder på mindre regn bara   


NU ska jag förbereda mig inför nattens slaveri...


Suss gott ni som får !! 

Av Gunsan - 21 december 2015 12:15

står för dörrren och det är ingen julstämning alls... Grå himmel, blött och 8-10 plusgrader. Idag dessutom riktigt blåsigt... VAR ÄR LAPPMÖGLET OCH MINUSGRADERNA ??????   


Nåja.. Julen kommer ju ändå. Jag är ledig tills på juldagskvällen. Blir bara jag och Goaste Maken på julafton. Trist att fira utan kidsen men det är ju så när dem växt ut ur huset   

Har i alla fall skickat litet paket med Julisar till min Sockerunge   


Jag har fixat allt utom sista julmaten. Den handlar vi i morgon eller på onsdag. 

 

Julköttbullarna är fixade. Ligger nu i frysen och väntar   


Sen hoppas jag att lilla oturssvärmor hinner komma hem från sjukhuset till julafton i a f. Hon har snubblat och spräckt knäskålen och är ännu på sjukhuset   


Nu ska jag fixa mig lite lunch och sen tror jag att jag ska sova tv lite idag. Vaknade okristligt tidigt i morse och hade så jämrans ont i ryggen så det gick inte somna om. Har tryckt i mig lite piller så nu börjar det lugna ner sig lite i a f...


GOD JUL på er !!   

Av Gunsan - 8 december 2015 16:07

och det drar ihop sig till Luciahelg...


Här är julpyntat och alla tomtar är på plats...            

Det var ett litet urval av pyntet... Har cirkus 400 tomtar utspridda i boningen   


Igår bakade jag lussebullar och idag har det blivit Corgipepparkakor... 

   


Vädret har den senaste veckan vart riktigt grisigt... Mycket regn och blåst men igår var det soligt och härligt hela dagen...

En vacker solnedgång fick vi njuta av på eftermiddagsprommisen med hundarna...

 

Till helgen drar jobbet igång igen... 6 nätter av 7... eller 5 nätter blir det... Ska vara ledig en natt igen... Läkarbesök inbokat.

Sen har jag faktiskt gjort något jag ser mycket fram emot. Jag ska gå en kurs i hundars beteenden.. Ska blir ruskigt intressant.. Kör igång i januari...    Kanske får jag lära mig en massa nytt   


Finns lite annat som kommer att hända men mer om det i framtiden...


Nu kommer snart Maken från jobbet så vi ska festa på nybakta Corgikakor och lussebullar till eftermiddagskaffet   

Av Gunsan - 8 december 2015 16:07

och det drar ihop sig till Luciahelg...


Här är julpyntat och alla tomtar är på plats...            

Det var ett litet urval av pyntet... Har cirkus 400 tomtar utspridda i boningen   


Igår bakade jag lussebullar och idag har det blivit Corgipepparkakor... 

   


Vädret har den senaste veckan vart riktigt grisigt... Mycket regn och blåst men igår var det soligt och härligt hela dagen...

En vacker solnedgång fick vi njuta av på eftermiddagsprommisen med hundarna...

 

Till helgen drar jobbet igång igen... 6 nätter av 7... eller 5 nätter blir det... Ska vara ledig en natt igen... Läkarbesök inbokat.

Sen har jag faktiskt gjort något jag ser mycket fram emot. Jag ska gå en kurs i hundars beteenden.. Ska blir ruskigt intressant.. Kör igång i januari...    Kanske får jag lära mig en massa nytt   


Finns lite annat som kommer att hända men mer om det i framtiden...


Nu kommer snart Maken från jobbet så vi ska festa på nybakta Corgikakor och lussebullar till eftermiddagskaffet   

Ovido - Quiz & Flashcards