Alla inlägg under juli 2017

Av Gunsan - 22 juli 2017 16:28

vilken dag det blev   

Utställning i Köping och min goaste Fromax Rubeus Hagrid aka Thor bler BIR på hemmaplan. Han tog sitt första Cert, CACIB och så BIR !!!! Sen vart vi utsorterade i första gallringen i gruppfinalen men det spelar ingen roll... Är SÅÅÅÅÅÅ nöjd med dagen så.   

Pemberwoods Boo Boo aka Bilbo gjorde debut i ringen och fick en andraplacering utan HP. Domaren tyckte han behöver växa på sig lite mer. Men han är ju bara 7 månader så det är inget jag är orolig över. Han kommer sig bra framöver.


       


 

Dagens BIR/BIM- bild..


Grattis igen Erika Brammås med Wesa Borgs Puma   


NU ska jag vila nån timme så jag orkar jobba inatt...


Go Middag !!   

Av Gunsan - 20 juli 2017 10:14

i Corgistugan för denna gång.... Åker hem till stan i kväll. I morgon ska det tvättas och förberedas inför utställningen på lördag. På lördagskvällen drar den första av fem nätter igång och sen är det semester i 5 veckor som gäller 😂😂😂


Har varit fina dagar här ute i skogen. Mestadels fint väder om än svalt för säsongen. Mycket tråkigt att min andra Fru inte kunde komma som planerat men förhoppningsvis får vi ses i Svenstavik om ett par veckor istället.


Jag har tagit skogspromenader med killarna alla dagar utom en. Blev så halt i skogen efter en regnig eftermiddag och kväll så då tog vi en prommis på vägen istället.

Det är lite kul att se hur olika hundarna jobbar när vi traskar i skogen. Bilbo och Thor följer mig gärna i terräng och över stock och sten medans Odin helst håller sig på stigar och när han måste ut i terräng inte blint följer oss andra utan noga väljer den lättaste om än inte genaste vägen. Helt underbart att se hur olika dem tänker och fungerar.


Odin har alltid varit väldigt självständig och egentligen väldigt typisk cardis... Fast lång tid har han känts otypisk för jag har sett hans självständighet som en liten nackdel med honom. Tack och lov har jag städat om tankarna och lärt mig mer om rasen sista året... Tack Fru Helena för flera insikter och kunskaper. Du kommer att få agera bollplank mycket om jag kommer in på kursen jag vill gå i höst 😘


NU ska jag fortsätta slappa på verandan tills solen når min solsäng. Då blir det till att bränna fläsk en timme och sen packa det sista och förbereda hemfärden. 😉


Av Gunsan - 7 juli 2017 14:33

drar igång ikväll igen...   

Har haft några fina dagar i Corgistugan efter förra helgens Luleåtripp. Nu är lite saker fixade för mamsen för ett tag framöver. 

I Corgistugan har vi ägnat oss åt lite försiktig ringträning med Bilbo... Han ska ju debutera på Köpingsutställningen om 2 veckor. Vi har solat, promenerat i skogen och Bilbo har skaffat sig ögon i nacken och har stenkoll på var jag är... Han gillar INTE när jag försvinner   

Odin gav mig skrämselhicka härom dagen när han bara försvann... När jag kom från RÄTT håll såg jag honom i ogräset vid stugväggen i skuggan. Kamouflagejycken nr 1   

 


Odin kan vara rätt go med Bilbo fast han inte är så jättelekfull med den lille terroristen   

 

Maken kom ut på fika en dag och hade med sig märgben till di små huliganerna och då var lyckan gjord   


Nästa långledighet i stugan blir inte så rolig som jag hde tänkt mig... Min 2:a Fru Helena måste ställa in sin tripp till Corgistugan. Hennes gamla cockerspaniel är okry i sina öron och kräver en del veterinärbesök och "gammel"tiken fick operera bort livmodern akut igår pga livmoderinflammation. Väldans trist men vi får ses i Skute i stället och på Svenstavikutställningen. Sen får vi hoppas hon kan komma ner nått senare i sommar. Några dagar i stugan hade ju vart superkul....

Hade fixat en liten    men den tar jag med upp istället    NU kan hon gått sitta där uppe i Centrala Tomterna och undra   


Dags att lufta Corgiflocken nu !! 

Ovido - Quiz & Flashcards