Alla inlägg under augusti 2021

Av Gunsan - 3 augusti 2021 13:40

i Corgistugan efter jobbvecka. Nu 3 veckor ledig igen.

Har haft finaste Sockerungen Milah här i över en vecka.

 

Vi tog en dagstur till Vikbolandet och hälsade på hennes morbror och lilla kusinen Max 🥰💖🥰

 

Jag var på utställning med Bilbo i Västerås. Blev ett VG och en träff med en mycket fin pembrokedam 🥰

 

Milah och jag bilade upp till Svenstavik och jag våldgästade Skutegårdens kennel några nätter. 
Ville umgås lite med PluttPrinsen Gabriel också. Det är SockerungenS lillebror. 🥰

 
Mitt 💖 fick härdsmälta när han kom fram till mig, tog min hand och tittade in i mina ögon och sa: Mormor jag har saknat dig 🥰🥰🥰


Nu är jag alltså åter i mitt lilla Paradis....


Afikanska liljan blommar med sin andra knopp nu och fontänen som blev rabatt är jättefin. Hoppas plantorna överlever vintern. 
 
 

Väntar på att sista Liljeholmen i rabatten ska slå ut.

 

Gladiolusarna har inte fått blomknoppar ännu. Dem kom ju i jorden så sent i år. Får nog fördriva i krukor till nästa år. Jag hoppas dem hinner blomma under hösten i a f.


Hösten blir lite spännande i af .... Swck (Svenska Welsh Corgiklubben) anordnar rasspecialutställning i september. Tänker nog anmäla både Thor och Bilbo. Thor blev ju veteran i våras.

Sen är det Corgiträff i Söderköping också i september. Blev ju ingen sån förra hösten pga pandemin. Ska bli så kul att träffa lite corgifolk igen 💖💖💖

Sen ska jag en tur till bror i Åsa. Sista grejorna efter mamma ska gås igenom och delas på.

Ska försöka hinna vara i Corgistugan och jaga höstkantareller oxå. Börjar sina i frysen nu. Var ju inga alls förra hösten.

Nu ska jag koka en kopp ☕️.... fortsätta med min bok och bara finnas lite 🥰

Ovido - Quiz & Flashcards