Alla inlägg under september 2015

Av Gunsan - 25 september 2015 16:25

och här har jag tvättat, städat och fått hem mat för en vecka... Tack Ica Maxi Hemkörning   


Snart ska jag ställa mig vid spisen och tillverka renskavsgryta... Frida kommer ju ikväll och ska vara Grabbarna Cardigans kompis i helgen medans jag och Maken lyxar oss på hotell i Stockholm och kollar in GP-speedway på Friends Arena på lördagskvällen... Ska bli sååååå himlans mysigt..   


Mot spisen nu då...  

Av Gunsan - 20 september 2015 19:51

i Corgistugan för säsongen har gått... Nästa gång vi åker ut är det för hösttömningen och låsa för vintern. Känns så sorgligt.... Längtar redan efter våren och kaffe på verandan i nattsärken   


Nästa helg ska vi till Stockholm... SpeedwayGP på Friends Arena med hotellnatt    

Var barnens och min 50-års present till Maken.  Helgen efter det så kanske det blir rensning av kyl och frys och skafferi i Corgistugan på lördagen men söndagen går åt till Corgiträff i Söderköping... Kennlarna Cardax, Nicknamnes, Slåtterängens & Jack Bulls har sin höstträff och det är alltid lika trevligt. Är höstens höjdpunkt ju   

Hoppas vi får bra väder bara..


NU är det dags att släpa ut tre Herrar Cardigans på kvällsprommis... 

Sen blir det tv... Hamiltonfilm med Mikael Persbrandt som Hamilton... 

Av Gunsan - 9 september 2015 12:15

i Johanssonska hushållet.... Maken fått penicillin för sin förkylning och vi får se vart min tar vägen... Jag ger det några dagar innan jag går till doktorn. Har i a f sjukanmält mig de kommande två nätterna. Sen är jag ledig i nästan 2 veckor.


Hade tänkt tillbringa ledigheten i Corgistugan för vädret ska ju bli bra kommande vecka har jag hört. Stugsäsongen är ju snart över så jag vill kunna njuta så länge det går. 

Har fått en kasse böcker av Svägerskan som ska läsas där ute och lagt lite filmer på stickan så även om jag inte mår hundra bra kan jag ha det gott där ute   

Hundarna trivs med att få vara ute på tomten och lubba runt så dem sitter inte i sjön om jag inte orkar gå långa prommisar   


Fick ett UNDERBART brev från min Goaste Sockerunge i förra veckan.

 

Det värmde Mormorshjärtat till varmaste eldsvådan   

Saknar henne jättemycket och undrar varje dag VARFÖR dotra var tvungen kidnappa henne till typ yttre rymden... Ja för mig känns det som Tandsbyn ligger i ett annat universum....   


Nåja.. Ska kolla om Blomman och hennes förkylda matte orkar göra oss sällskap på eftermiddagspromman...


Adjöss !

Av Gunsan - 1 september 2015 20:17

är här...


Har haft en härlig sensommarhelg i stugan... Vdret har vart kalasbra och hundarna har haft det hur gott som helst i gröngräset...


 

Thor och Odin morgonnjuter   


 

LOKE tar en kvällslur i kvällssolen på verandan   


  

Så här gott sussar en Seniorcorgi efter en dag ute på tomten    En gammal dyna till utemöbeln tjänar som hundbädd. Loke formligen älskar den och de andra två törs knappt titta på den platsen om Loke är i närheten för de vet att DÄR är Lokes bädd   


Vi har vart lite arbetande oxå under helgen. Maken har installerat Mullisen så nu har vi nytt dass i huset...   

Kusin Ove var över och hjälpte till med eldragningen. 

 


Hoppas nu vi får lite fint höstväder så jag kan fly till Corgistugan nästa långledighet om drygt en vecka   


Nu lite kvällsfix innan tv-tittandet och Lopplådan ..


Go Natt !   


Ovido - Quiz & Flashcards