Alla inlägg under mars 2016

Av Gunsan - 28 mars 2016 13:04

har till en del firats med Sockerungen i Hackås       

Milah myste först med sin katt Izzy och hunden Sansa innan soffan togs över av två av grabbarna Cardigans. Loke och Thor. Odin hade fullt upp med att försöka starta dans med Sansa   


Vi tog en tur till Skutegården och knallade runt i snön i skogen en stund innan fika och valpmys.  


         

Milah tyckte det var så mysigt.   


Av Gunsan - 18 mars 2016 19:52

Ledigheten är över nu och allvaret väntar hela helgen...


Har vart nyttig idag med tvätt och städ och sen fördrivit en hel timme på förseningskassan... Nån miss är gjord för jobbet har inte sjukanmält mig ännu... NÄSTAN en månad bara.... Nåja.. Jag sms:ade chefen så jag hoppas hon tar tag i det snarast möjligt....


Har inte hunnit med nån träning med Thor idag som jag hade tänkt... Får försöka jobba på det i helgen ...

Blir ju inte nått träna under påsken eftersom vi drar norr över... Om en månad ska vi ha hunnit långt så Malin får sin examen i Specialsök   


Nu dags att packa jobbryggan inför kommande natt...


Go Natt på er som får krypa till kojs under kvällen   

Av Gunsan - 15 mars 2016 17:20

promenad med Grabbarna Cardigans i solen på eftermiddagen...  

Solsken, fågelkvitter och 8-9 grader varmt gör att det spritter till i kroppen och vårkänslorna börjar spira   


   

Gamla Loke lullade på i bästa Ferdinandstil... Mycket goda dofter nu när det verkar som hela stans tikar löper   


Thor fick idag hålla sig i kopplet för det var fler hundägare ute på vift med sina pälsklingar och han har en förmåga att vilja hälsa och leka med alla... JAG tycker att vi hälsar och leker med några... Delade meningar helt klart. 


Nåja... Han protesterade inte mycket mot kopplet. Han var nog lite trött i huvudet efter en noseworkgenomkörare en stund innan promenaden. Mycket arbetsvillig och duktig idag... Till sommaren ska vi nog lära in kantarelldoft via urvalsbana... Ska bli spännande   


NU ska här kokas potatis och kolja med äggsås till middag...  


Av Gunsan - 12 mars 2016 18:45

lördag... Klev upp i ottan... (kl. 05.00 )... Strax efter 7.30 gick bilen till Sala...

Har vart och visat upp arbetet vi gjort för vår blivande Specialsöksinstruktör Malin för hennes kursledare och kurskompisar.

Nya tips och råd inför fortsatt arbete inför kursexamen 24/4...

Väggsök står på menyn... Planser smids nu för upplägget    Det här är JÄTTEKUL !!


Vi gjorde ett litet pitstop på hemvägen och införskaffade lite nya märgben till Herrar Cardigans... Trots att Thor är heöt slut efter denna dag så är han den av grabbarna som slutat gnaga sist   


Ikväll blir det nog ner i Lopplådan tidigt... Är ju inte bara Thor som är trött efter denna dag...



Av Gunsan - 6 mars 2016 20:42

är över  snart... Den har vart riktigt bra...  

Vädret har inte vart toppen men gubben och jag har i a f haft trevligt..

Svägerskan har kikat förbi  och vi har vart över en sväng till Svärmor...

Idag har jag ätit kanongod mat... Sista julköttbullarna med stuvade mackisar till... Var GUDOMLIGT gott   


Har bestämt hur min boksommar ska bli... Isfolssommar blir det... Ska råna Lilldotra på böckerna inför sommaren .

NU ska maken och jag kolla på en ny Beckfilm... Norrmannen är en värdig ersättare till Gunvald i a f 


Go Natt !!   

Av Gunsan - 3 mars 2016 20:31

Livet leker och goda nyheter staplas ovanpå varandra   


I förrgår var det ett sånt UNDERBART vinterväder på morgonen. Promenaden med Grabbarna Cardigans vart som en magisk dröm där man bara väntade att en enhörning skulle komma löpandes   

       

Frosten var sååååå vacker... Jag njöt av promenaden intensivt. 

Till eftermiddagen försvann frosten och sen har vi haft gråväder och i gårkväll rena snöstormen. Plusgrade och slask hela dagen idag men det har inte gjort nått. Dagen har vart sååååå bra ändå   

  

Igår körde jag lite Nosework med Thor för första gången på över en vecka. JISSES så taggad han var !!!! Han gillar det här med jobba   

Ska ta en vända i morgon oxå har jag tänkt. Fast jag ska ha lite nyttigheter för mig oxå... Renbäddning, drakning och så tvättstuga... 

Imorgonkväll ska jag ut på kvällsprommis med Goaste Malin och flickorna hennes... Är ju två veckor sen sist nu...   

Gubben ska iväg på bowling med sina arbetskamrater så jag blir lite gräsänka   


NU ska jag bänka mig vid tv:n... Spöktvdags snart   


GO NATT !!  


Ovido - Quiz & Flashcards