Alla inlägg under augusti 2015

Av Gunsan - 28 augusti 2015 09:23

helg nu   

Har vakat av nu på morgonen och vart ute med Grabbarna Grus i en timme...

NU ska här dammas, drakas och moppas golv innan det är dags att ta hand om tvättis...

Beställt mat från Ica som kommer på eftermiddagen oxå...


Sen ska vi käka pannbiff till middag... Var rätt länge sen   


När väl middagen är integen ska Maken få köra ut mig och Pälsklingarna till Corgistugan ....

Maken själv ska hem igen för att imorgon bege sig ut på mopperally... Sen kommer han oxå ut till stugan.

Söndagen hoppas jag går åt till att installera Mulltoan... Ska bli SÅÅÅÅÅÅ rackarns skönt när den är klar för användning.


Nä... Dags att sätta igång...   

Av Gunsan - 25 augusti 2015 20:16

idag och har faktiskt inte gjort många knop...   

Promenad med Sabina och Blomman på eftermiddagen och sen till Västerås en sväng med Maken. Mulltoa till Corgistugan skulle införskaffas... Tyvärr hade inte Bauhaus i Västerås allt vi behövde så i morgoneftermiddag blir et Örebro nästa... *suck*

Nåja... Mullisen SKA in nu när platsen för den är ordnad   


Har varit varmt och kvavt idag men nu är det svart som natta ute och regnar... Ganska så skönt. Kanske det blir en sval natt att sova genom...


Har även fått tråkiga nyheter idag... En av mina boende vandrade vidare i går kvällst... Det kommer att bli ett tomrum som blir svårt för någon att fylla...    Morgonkvällens pass kommer att kännas konstigt... Tyvärr ska vi ju alla den vägen vandra...   


Nu kvällsfix och lite tv-tittande innan Lopplådan får besök...   

Av Gunsan - 22 augusti 2015 16:31

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 5237337126"

Av Gunsan - 22 augusti 2015 15:55

en tuff natt.... 

Kollegan kom skakande och vit som ett lakan till jobbet... Hade börjat må illa och kräkas på väg till jobbet igårkväll så jag skickade hem honom.

Tog hjälp från boendet brevid till vår dubbelbemanning vid 23-tiden igår men sen fick resten av natten rulla på utan hjälp.

DET känns i ryggen idag vill jag lova !!!   

Hoppas Dagen kunnat fixa in någon dessa två nätter som är kvar.... Annars vette tusan hur det ska gå...


Nu dags för mera kaffe, en dusch och så fixa lite ätbart   

Av Gunsan - 20 augusti 2015 16:47

och vi är i jobbartagen igen då.... 4 nätter i rad...    Ingen höjdare precis men bättre dagar hoppas vi kommer....


Det är soligt och varmt idag och jag hade gärna stannat kvar i stugan och njutit men jag får åka dit nästa helg igen då och hoppas finvädret håller i sig   


Vi har prommat på eftermiddagen en sväng med Sabina och Blomman. Var ju gode länge sen nu. Var roligt. Lite för varmt för hundarna att busa men dem fick ju träffas lite i a f...


Snart kommer Maken hem och då ska vi hälla i oss lite kaffe innan middagen...

Sen vila lite innan jobbet   

Av Gunsan - 18 augusti 2015 14:56

 

har i några dagar huserat bästa Väninnan Ingrid och hennes phalenetik FiffiLotta. Har varit så roligt och trevligt. 

Igår tog vi en promenad med hundarna i skogen och idag har jag tvingat Ingrid till Nostalgibyn i Hosta. Hon var helt hänförd !!! Vi planerar redan ett besök nästa sommar som innefattar en onsdagskväll med musik och fina bilar i Nostalgibyn. Ska bli så kul.

 De här dagarna vi haft har varit som inget avbrott i umgänget skett alls fast det är flera år sen nu. Vi har myst i solen, ätit gott och pratat och skrattat massor. 


Resten av dagen idag ska jag bara njuta av. I morgon ska jag klippa gräs och vara nyttig innan Maken hämtar mig efter jobbet. 😂

Av Gunsan - 15 augusti 2015 18:52

idag...

Gick strålande för Thor... 2:a hane i Öppen klass, Excellent med CK så vi fick in och dansa en sväng till och då blev han 4:de Bästa Hane med Reservcert   


 

Han fick ett Reservcert i Gimo förra året oxå   


Det har varit ett underbart väder hela dagen. Förra året fick vi åska och ösregn lagom tills vi skulle in i ringen.


Resten av dagen / kvällen kommer att gå i slöhetens teckan... Dagens värme tar ut sin rätt på både hundar och husse och matte.


Imorgon pyser vi ut till Corgistugan i några dagar   



Av Gunsan - 14 augusti 2015 19:46

all min vakna tid idag... Hojjade ner till Willys och handlade tillbehör till morgondagens mackor. Måste ju ha nått smarrigt med till Himelstalunds sportfält och hundutställningen i morgon.   

Sen hem och tvätta... trixa till middag och så göra klart med all tvätt... En dans med draken har jag oxå hunnit med men nu är jag HELT slut !!


Lite besviken oxå... Det utlovade svaret från Foderboxen har uteblivit....   


Lite annat har oxå gjort mig besviken... Men man får ta sig i kragen, stänga av lite feelings och bara jobba på.

Det kanske löser sig ändå.... 


Nu lite kvällsfix och sen lite tv-tittande innan Lopplådan ska få min uppmärksamhet. 


Go Natt   

Ovido - Quiz & Flashcards