Alla inlägg under april 2016

Av Gunsan - 24 april 2016 17:02

i helgen...

Igår internationel utställning i Västerås... Lite tunn konkurens då vi bara var två hanar i öppen klass... Gråsiskas Frank By Jazz och Fromax Rubeus Hagrid gick mot varandra.. Bägge fick Very Good ... Frank blev god 1:a..   Han ÄR en himlans fin hund så det är han och Astrid väl unnat   

 

Här står vi fint uppradade Astrid med Frank och jag med Thor... Fick väldigt fin kritik. Dock var han lite kort i steget men det kan ju bero på att JAG inte höll tillräckligt högt tempo...

 


Idag har vi varit i Sala hela dagen. Kamrat Malin har tagit examen i specialsök och Thor gjorde SÅÅÅÅÅÅ bra i från sig att vi fick massor med applåder !!!!    Fick höra att vi var dagens bästa ekipage och DET värmde ska jag säga... *stolt som en tupp nu*   


Nu ska vi köra på med Noseworkkurs i maj och fortsätta den fina vägen vi hittat. Thor har jättepotential i att jobba med nosen för nu har han riktigt fattat vad han ska göra...

Tipsar till er som har svårt att få igång nosarbetet att göra sök i mörkt rum... Då kan inte synen träda in utan hunden tvingas använda nosen och sen sitter det bra   


Nu ska här snart bli middag och sen ska jag inte göra ett enda dugg mer idag... Är helt slut !!

Av Gunsan - 11 april 2016 13:06

har gått och den har vart väldans trevlig..


Lördagen blev det en tur till Väsby för att uppvakta Lilldotra som fyllt år.. Var dessutom fint väder när vi kom fram.. SOLEN sken... Vi lämnade ett regningt Köping när vi for på förmiddagen   


Efter besöket hos Frida så for vi vidare till Herresta och invaderade Ingrids lilla mysiga kryp in... JISSES vad mysigt hon bor !!! Skulle kunna flytta in direkt jue   


Lilla Fiffi var så gosig.. Jag tror hon kom ihåg oss från stugbesöket i somras ... Ingrid har lovat kika ut till oss i stugan i sommar igen. Ska bli så roligt !!


Idag har Herrar Cardigans fått stora vårbadet... Måste ju vara hyfsat rena och fina till utställningen i Västerås om ett par veckor.


Nu ska det packas om hundmat från stora frysen till den lilla... Påfyllning av hundmat kommer i eftermiddag när gubben kommer hem   

Av Gunsan - 7 april 2016 14:37

idag och lusten för att gå ut med hundar är lika med noll....  

Loke gillar ju inte att vara ute i skitväder så han skulle inte ha nått emot att bara kasta sig in i närmsta buskage, lätta på trycket och sen gå in   


Foten börjar äntligen gå åt det bättre hållet... Svullnaden minskar och värken lättar... om jag inte böjer på eländet och hur lätt är det att låta bli ????  


Var nere i skyddsrummet i källaren idag med min mentor Malin och la ett doftspår till Thor... Han var SÅÅÅÅÅÅ rackarns duktig idag... Han har verkligen gått framåt med nosework.   

Ska försöka hinna lägga några spår närmaste dagarna i ny miljö. Ska be att få låna källaren hos Sabina och Blomman för ett spår oxå... 

Vi måste slipa på färdigheterna nu för Malin ska examineras 24/4 som specialsöksinstruktör och vi ska vara med Thor och jag. SÅÅÅ spännande och roligt !!

Sen ska vi gå riktig noseworkkurs för Malin och hennes kollega på KBH.


Nu har jag mest lust att gå till sängs och sova bort denna regniga dag men det är väl bara ta på sig jackan och knalla en sväng med Herrar Cardigans i regnvädret... Varför vara inne och torr när man kan gå ut och bli blöt ?????   

Av Gunsan - 1 april 2016 20:16

nu då...


JAG SKA BLI MORMOR i höst igen !!!!   

 

SÅ UNDERBART !!


Sen sånt som är MINDRE underbart är att jag är sjukskriven IGEN !!! Nu är det vristen som har sagt upp sig... Trasiga ligament så nu gäller korta hundpromenader, högläge och vristbandage till stöd.... SÅÅÅÅ tröttsamt   


Men bara följa doktorns orden om en veckas vilande och inte löpa runt i trappor och så....

Hoppas tiden går fort och att det läker så jag får lubba runt som vanligt igen snart....


NU ska det fixas hundmat och sen blir det filmtajm   

Ovido - Quiz & Flashcards