Alla inlägg under februari 2015

Av Gunsan - 7 februari 2015 19:27

arbetsnatt 2 av 3...


Vart lite överraskad när jag kom till jobbet igår... Vikarie på plats ,,, Hade glömt att kollegan skulle ha semester och njuta av skidåkning i fjällen ihelgen   


Att jobba med vikarie går ju för det mesta bra men skönast är det ju när kollegan är där hon ska vara. Man känner sig tryggast då.

Ny vikarie blir det inatt och imorgon. Hon är gammal i gården så det får gå.


Har sovit bra idag men haft skumma drömmar... Ska nog sluta se vissa serier...   Har vart på Wenthwort i dag   

Nu lite kvällsfix innan jobbandet drar igång.


Go Natt   

Av Gunsan - 6 februari 2015 18:48

och jag fick INTE sovmorgon    VARFÖR ska det vara så jämrans svårt att få sova en stund extra när man har arbetsnatt ??

Nåja... Morgonkaffet smakade gott och det var en skön morgonpromenad med Herrar Cardigan i a f   



       

Idag var det bara Odin och Thor som var fotosamarbetsvilliga. Loke gör vad han kan för att slippa undan för det mesta.


Efter promenaden tog jag tag i hemmet lite. Dammade, drakade och moppade golv. Maken slutade tidigt idag så vi brassade till affären och handlade innan middagsmaten skulle trollas fram. Idag blev det köttgryta med potatis. Gott vart det oxå.


Nu är det lite rast och vila innan jag ska släpa mig iväg på 1:a arbetsnatten av 3... Blir tufft att hålla sig vaken inatt tror jag. Mycket promenerande lär det bli   


Go Natt   

Av Gunsan - 5 februari 2015 19:57

idag... Var inte fel alls. Riktigt behagligt.   

Efter lite kaffe, en dusch blev det sen promenad med Herrarna Cardigans. 

Solen bröt fram mellan molntussarna och promenaden blev strålande skön.

       


Hundarna njöt av att lubba runt i snön, sniffa efter löptikar och lyssna på lekande, skällande hundar i rastgården.  

   


Eftermiddagen ägnades åt tvättstugetjänst.

Sen kom 50 kilo hundmat hem och skulle ompacketeras och läggas i frysen. Tack och lov hade maken kommit hem så jag fick bärhjälp och packningsassistans. 

Foderboxen gav killarna en present. Varsin grisknorr fick dem och den försvann i ett nafs hos var och en. Beställde även märgben så det är nog dag att koka dem varsitt nästa vecka. Jag kokar dem endast så jag kan peta ut märgen. Den blir lite för fet för magarna och det är inte kul om den blir risiga i magen här inne i stan.

När vi är i Corgistugan kastar jag ut hundar och ben på gräsmattan. Där är det bara öppna dörr och grind och gå till skogs om magarna knorrar   


Nu lite kvällsfix innan tv:n tar vid.

Sen Lopplådedags.


Go Natt   

Av Gunsan - 3 februari 2015 19:58

i snöandet när jag vaknade i morse men fram på förmiddagen var det igång igen.

Har vart en slödag idag. Dansat lite med draken men annars inget speciellt. 

Mötet med Fru Chefen vart inställt för hon vabbade idag. Skönt för då slapp jag knalla tvärs över stan idag igen.


Min Sockerunge har vunnit en tävling. Hon har fått ny cykel, cykelkorg och cykelhjälm i pris !!     

 


Snacka om GLAD Tös !!!

Cykeln levererades till skolan.  Mormor är STOLT !!


Nu rastar Grabbarna Cardigans sin husse och jag ska fixa iordning lite mat åt dem.


Sen blir det tv en stund innan Lopplådan   


Go Natt   

Av Gunsan - 2 februari 2015 20:03

dag...   

Klev upp redan 05.30 Skulle iväg och lämna blodprov 8,15.  Blev en kort promenad med Herrar Cardigans innan.

Väl hemma tog jag frukostpaus innan vi gick ut för en ordentlig promenad i snöyran. Nu har det snöat i 3 dygn. UNDERBART !! Dessutom minusgrader idag !

     


Imorgon blir ingen sovmorgon heller. Ska vara på möte på jobbet 11,30. Tänker hinna ta ur grabbarna på en långis innan samt dansa en sväng med draken. Tappade som lusten för drakdans idag och bänkade mig i fåtöljen och sov tv på eftermiddagen   

Rackarns behagligt !


Nu blir det lite kvällsfix och sen tv en stund innan Lopplådan.


Go Natt   

Av Gunsan - 1 februari 2015 19:48

på helgen snart...

Den har i a f vart full av händelser. Igår köptes selar till Herrarna Cardigans... Loke gillar INTE... Vi får väl ge han några dagar och är det så han fortsätter  sega och protestera så får han ha sitt halsband då.  

Småkillarna har i a g inte brytt sig.


Nu har det snöat i drygt 2 dygn och äntligen har vi minusgrader. Kanske det blir lite torrare ute.


Har bokat flygbiljetter och hotell för en Luleåresa i slutet av månaden. Mams ska få besök   


Fru Chefen telefonerade i fredags. Dags att ta ett beslut... Bli Teamsamordnare igen eller inte ?? Får sova på saken en natt till men imorgon vill hon ha besked. Har i a f lovat att gå på möte på tisdag som representant för natten.


Nu kvällsfix och sen en film innan kudden ska dejtas.


Go Natt   

Ovido - Quiz & Flashcards