Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Gunsan - 19 februari 2015 14:02

veckan närmar sig slutet...   


Åter är det plusgrader, blött,slaskigt och rent ut sagt SKITVÄDER !! Inget regn än men det kommer säkert som ett brev på posten. 

   


Idag kroknade jag ihop över mina "gå ut med hundarna-skor" för vänster fot får öva på tagning av simborgarmärket hela tiden. Även när jag går på gångvägar med bara LITE vatten. Knallade ner till skohandlaren och införskaffade nya pjucks. Prislappen var diger men va fan... Vill inte vara blöt om fossingen längre och det verkar ju som blötvädret ska hålla i sig. Vintern är nog helt slut nu. Och det är väl lika bra det. Den har ju inte gjort så mycket väsen av sig denna säsong då.


Vaknade rätt tidigt i morse och innan klockan var 9.00 hade jag skurat ugnen, duschat och var på väg ut med hundarna. Är förvånad över energin...   


Nu har jag kopplat av med ett avsnitt av Kvinnofängelset. Gammal go serie. Har börjat följa den moderna versionen, Wentvorth, oxå från Australien. Himlans bra serie. Tyvärr är säsong ett slut nu. Frågan är bara om tv 4 tänker köra säsong 2 oxå ?? Den har visst nyss avslutats i Australien och säsong 3 har just börjat.

Lite kul att rollfigurerna är kvar fast kanske inte i den roll man hade i det ursprungliga Kvinnofängelset. Lite omkastningar och morderniseranden är alltid bra. Väcker intresset ännu mer.


Nä.. Lite tv nu innan eftermiddagspromenad med Sabina och Blomman.


Adjöss   

Ovido - Quiz & Flashcards