Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Gunsan - 4 juli 2019 20:04

kom igång lite snabbare än vad planeringen tänkt sig...🤪

Har efter att ha haft trassel med min högra axel hela vårvintern nu blivit totalt sänkt. Eländet värker så jag vet knappt var jag är. Sömnen är urusel för jag vaknar vid minsta rörelse av armen. Kan inte röra armen så allt jag behöver göra får vänsterarmen sköta och DET funkar ju sisådär... Man behöver ju högerarmen oxå.

Tog mig i kragen och knallade till fysioterapeut i går som tyckte att läkarkontakt med bättre smärtstillning samt sjukskrivning var det enda vettiga just nu.

Läkarbesöket idag gav diagnosen Frozen shoulder (ledkapselinflammation). Cortisonspruta i axeln och så fortsätta med smärtstillning och röra armen så mycket jag kan UTAN smärta. Gör det ont att röra på sig så ska jag stoppa rörelsen.

Det känns ju inte bra alls att behöva sjukskriva sig NU i semestertider för det finns inga som helst vikarier att få tag på 😭😩. Känns skit mot mina arbetskamrater och de duktiga semestervikarierna vi fått in men jag har absolut inget val nu.

Smet från Stadslivet ut till den Kära Corgistugan för att tanka lugn och ro och ny energi. Hoppas bara smärtan ger med sig snart och rörligheten ökar efter sprutan så jag kan börja fungera mer normalt igen.


Nattinatti från Corgistugan 😴😴



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards