Direktlänk till inlägg 10 januari 2017

NYTT ÅR

Av Gunsan - 10 januari 2017 12:12

och nya möjligheter... 

Jobbade hela julhelgen...    men hann ju se Kalle Anka och äta julmat och sen se Karl-Bertil Jonssons jul innan jobbet. Nyåret ledig men inte pigg alls... Halsont, småfebrig och en sjujäkla huvudvärk...   


Nåja.. Tillbaka på arbetsbanan till Trettonhelgen men nu har min rygg tagit ledigt.... Skulle ha jobbat 3 nätter nu men tvingas ge upp det... Får avvakta några dagar och se om det ger sig eller om jag måste till doktorn igen... Kanske ny smärtblockad vore nått... ?? Just nu känns det skit i a f...


LITE glad får jag i a f vara över det Gigantiska Skutegårdsmiraklet... Kompisen Stordraken har lånat ut sin fina Gusigans Snöyra till parning med Skutegårdens Julius och det resulterade i en Gigantisk kull !!   

11 fina småttingar och lilla Yra är en toppenmamma... Hon mår så bra efter valpningen och allt tycks ha gått kanonbra. 

Lite lustig fördelning blev det... 10 små fröknar och en liten kille blev det !!! Bebbarna äter och mår gott. Dem verkar ha en naturlig fördelning... Några käkar, några knoppar... Maten räcker gott och väl till alla än så länge....   

Man blir bara SÅ JÄMRANS GLAD när allt går bra och alla mår bra... Synd bara att det finns trångsynta människor som ska försöka orsaka grums i glädjebägaren istället för att glädjas med uppfödaren istället.   


 


Nu ska jag vila framför tv:n så jag och ryggen kan ta en stilla prommis med Herrar Cardigas om ett par timmar...   

 
 
Quipus Family

Quipus Family

22 januari 2017 23:19

Vilka godingar! Och vilken jättekull! Jag är mycket förtjust i cardigans, skulle jag ha en hund av annan ras, skulle det definitivt bli en sådan.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunsan - Lördag 13 april 12:24


Våren här i Corgitorpet har vart rackarns så solfattig. Förra våren hade jag lunchat ute i trädgården flera gånger och suttit i solen och fått färg i nyllet. Nu är jag ännu blek som ett lakan.   Jag har slutfört min utbildning till Intuitiv Livsc...

Av Gunsan - Söndag 10 mars 12:35

har rullat iväg.... Vi går mot vår även om just idag inte känns så vårlik. Det ligger på nollan, är mulet och snålblåster.   Ett halvår har gått och nu är jag färdig Intuitiv Livs coach.  Var iväg till Tvillingsjälargården igår och hade kursavs...

Av Gunsan - Måndag 1 jan 08:29

Årets första dag... Har just kommit hem från jobbet. Börjar året med 8 dagars ledighet 🥰 Julen har vart lugn och trivsam. Snöoväder på julafton och sen snöade det i flera dagar så motion har jag fått. Snöskottning är bra för kroppen ㈳...

Av Gunsan - 15 september 2023 12:46

Är kommen...Har lufsat runt i skogarna på ledig tid och hystat in massor av kantareller. Trattkantareller har oxå börjat komma men dem behöver nån vecka till för att bli i fin storlek.   Mina Gladiolus har blommat sååå underbart 😍   ...

Av Gunsan - 9 augusti 2023 08:10

  det semester.... Typ halva har gått och 🌞 och värmen försvann. Stormen Hans börjar kanske lägga sig lite nu men regnat duktigt har det gjort. I gårkväll trodde jag träden skulle gå av i blåsten. Ett är i a f bra för kantarellerna har tagi...

Ovido - Quiz & Flashcards